ରମଣ ମହର୍ଷି କୃତ ଉପଦେଶ ସାର
ଓଡ଼ିଆ ପଦ୍ୟାନୁବାଦ - ଶୈଲେନ ରାଉତରାୟ
ଗୋଟିଏ ମାଙ୍କଡ଼ ସହ ରମଣ ମହର୍ଷି (ଫଟୋ କ୍ରେଡ଼ିଟ୍ - ୱିକିମିଡିଆ କମନ୍ସ୍) |
ଈଶ୍ୱରଙ୍କର ଆଜ୍ଞା ବଳେ ।
କର୍ମର ଫଳ ସବୁ ମିଳେ ।।
କର୍ମ କି ଅଟଇ ପରମ ?
ଜଡ଼ ହିଁ ଅଟେ ସେହି କର୍ମ ।୧।
ସଂସାର ମହାସାଗରରେ ।
ସଂସାର ମହାସାଗରରେ ।
କର୍ମର ଯୋଗୁଁ ଜୀବ ପଡ଼େ ।।
କର୍ମର ଫଳ ଅଶାଶ୍ୱତ।
ପ୍ରଗତି କରଇ ବାରିତ ।୨।
ଆସକ୍ତି ରହିତ ଭାବରେ ।
ଆସକ୍ତି ରହିତ ଭାବରେ ।
ଈଶ୍ୱରେ କର୍ମ ଅରପିଲେ ।।
ଚିତ୍ତର କରଇ ଶୋଧନ ।
ମୁକତି ହୁଅଇ ସାଧନ ।୩।
ଶରୀରକୃତ ପୂଜାଠାରୁ
ବାଚିକ ଜପ ଅଟେ ଗୁରୁ ।
ତହିଁରୁ ଚିନ୍ତନ ଉତ୍ତମ
କାୟବାଙ୍ମନ ଏହି କ୍ରମ ।୪।
ବାଚିକ ଜପ ଅଟେ ଗୁରୁ ।
ତହିଁରୁ ଚିନ୍ତନ ଉତ୍ତମ
କାୟବାଙ୍ମନ ଏହି କ୍ରମ ।୪।
ହୋଇ ଈଶ୍ୱରବୁଦ୍ଧିଯୁକ୍ତ ।
ସେବିଲେ ସମସ୍ତ ଜଗତ ।।
ଅଷ୍ଟମୂରତି ପଞ୍ଚାନନ ।
ଲଭନ୍ତି ସକଳ ପୂଜନ ।୫।
ସେବିଲେ ସମସ୍ତ ଜଗତ ।।
ଅଷ୍ଟମୂରତି ପଞ୍ଚାନନ ।
ଲଭନ୍ତି ସକଳ ପୂଜନ ।୫।
ଉଚ୍ଚସ୍ୱରରେ ସ୍ତୁତିଠାରୁ ।
ଉପାଂଶୁ ଜପ ଅଟେ ଗୁରୁ ।।
ଚିତ୍ତଜ ଜପ ତହୁଁ କ୍ରମ ।
ଜପଧ୍ୟାନ ହିଁ ସର୍ବୋତ୍ତମ ।୬।
ଚିତ୍ତଜ ଜପ ତହୁଁ କ୍ରମ ।
ଜପଧ୍ୟାନ ହିଁ ସର୍ବୋତ୍ତମ ।୬।
ଘୃତର ଧାର ଅବା ନଈ
ସୁଅର ସମ ଯେବେ ହୋଇ ।
ଶ୍ରେଷ୍ଠ ହିଁ ସେହି ଯେ ଚିନ୍ତନ,
ବିଚ୍ଛିନ୍ନ ଚିନ୍ତାଠାରୁ ଜାଣ ।୭।
ଭେଦଭାବନା ଯୁକ୍ତ ଧ୍ୟାନ,
ତା'ଠାରୁ ଅଟଇ ପାବନ,
ତା'ଠାରୁ ଅଟଇ ପାବନ,
'ମୁଁ ହି ସେ' ଏହି ଯେ ବିଚାର;
ନିଶ୍ଚିତ ସବୁଠୁଁ ଅପାର ।୮।
ଅଭେଦ ଭାବନାର ବଳେ,
ଅଭେଦ ଭାବନାର ବଳେ,
ଭାବଶୂନ୍ୟତା ହେଳେ ଫଳେ;
ଏଥିରୁ ଉତ୍ପତି ସୁସ୍ଥିତି
ଅଟଇ ପରମ ସେ ଭକ୍ତି ।୯।
ହୃଦୟ କନ୍ଦର ମଧ୍ୟରେ
ହୃଦୟ କନ୍ଦର ମଧ୍ୟରେ
ମନ ସ୍ୱରୂପେ ସ୍ଥିର ହେଲେ
ଭକ୍ତି ଜ୍ଞାନ ଓ କର୍ମ ଯୋଗେ
ନିଶ୍ଚିତେ ଲାଭ ହୁଏ ହେଳେ ।୧୦।
ନିଶ୍ୱାସ ପ୍ରଶ୍ୱାସ ରୋଧନ
ଭକ୍ତି ଜ୍ଞାନ ଓ କର୍ମ ଯୋଗେ
ନିଶ୍ଚିତେ ଲାଭ ହୁଏ ହେଳେ ।୧୦।
ନିଶ୍ୱାସ ପ୍ରଶ୍ୱାସ ରୋଧନ
ଫଳରେ ମନ ହୁଏ ଲୀନ ।
ଜାଲରେ ଧରା ପକ୍ଷୀ ସମ
ନିରୋଧ ହୁଅଇ ସାଧନ ।୧୧।
ମନ ଓ ପ୍ରାଣ ଏହି ଦୁଇ
ମନ ଓ ପ୍ରାଣ ଏହି ଦୁଇ
କ୍ରିୟା ଶକତି ବୋଲି କହି
ଚୈତନ୍ୟ ବୋଇଲେ ସେ ଏକା
ଈଶ୍ୱରଶକ୍ତିର ସେ ଶାଖା ।୧୨।
ପ୍ରାଣ ଓ ମନର ନିରୋଧେ ।
ମନର ଲୟ, ନାଶ ସାଧେ ।।
ଲୟ ହୋଇଲେ ଫେରେ ମନ।
ନାଶରେ ମରଣ ସାଧନ ।୧୩।
ପ୍ରାଣର ନିରୋଧନ ବଳେ ।
ମନଟି ଲୟ ପ୍ରାପ୍ତ କରେ ।।
ଲୟିତ ମନ ନାଶ ହେଳେ ।
ଏକକ ଚିନ୍ତନର ଫଳେ ।୧୪।
ମନନାଶିତ ଯୋଗୀ ପାଇଁ ।
କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ବୋଲି କିଛି ନାହି ।।
ଉତ୍ତମ ଅଟେ ସେହି ଯତି ।
ନିଜ ରୂପରେ ତା'ର ସ୍ଥିତି ।୧୫।
ବିଷୟ ଜଗତରୁ ମନ
ଯେବେ ସେ ହୁଅଇ ବାରଣ ।
ଚୈତନ୍ୟ ସ୍ୱରୂପ ଦର୍ଶନ
ତାହା ହିଁ ତତ୍ତ୍ୱ ବୋଲି ଜାଣ । ୧୬।
ମନଟି କି ଜାତି ପଦାର୍ଥ ।
ଏହି ବିଚାରୁ ଜ୍ଞାନ ଜାତ ।।
ମନର ସ୍ଥିତି କିଛି ନାହିଁ ।
ସରଳ ମାର୍ଗ ଅଟେ ଏହି । ୧୭ ।
ମନ ହିଁ ପ୍ରବାହ ଚିନ୍ତାର ।
ମୁଁ-କାର ଚିନ୍ତାର ଆଧାର ।।
ମୁଁ-କାର ମନ ବୋଲି ଜାଣ ।
କହନ୍ତି ମହର୍ଷି ରମଣ । ୧୮।
ମୁଁ-କାର ବୋଲି ଯେଉଁ ବୃତ୍ତି
କେଉଁଠୁ ହୁଅଇ ଉତ୍ପତ୍ତି ।
ଏପରି ବିଚାର କରିଲେ
ନାଶଇ ଅହଂକାର ହେଳେ ।୧୯।
ଅହଂକାର ବିନାଶ ଫଳେ,
ଆତ୍ମା ହୃଦୟର ସ୍ଥଳରେ;
ମୁଁ ବୋଲି ପ୍ରକଟ ହୁଅଇ ,
ପରମ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସତ୍ୟ କହି
।୨୦।
ଏହି ପରି ଜୀବ ଈଶ୍ୱରେ
ଲୀନ ହୋଇଯିବାର ପରେ ।
ଆତ୍ମାର ଘଟଇ ପ୍ରକାଶ
ସତ୍ୟ ସ୍ୱରୂପ ଅବିନାଶ ।୨୧।
ଶରୀର ଇନ୍ଦ୍ରିୟ ଓ ପ୍ରାଣ ।
ନୁହେଁ ମୁଁ ଏହି କିଛି ପୁଣ ।।
ମୁଁହିଟି ଅଟେ ଏକ ସତ୍ୟ ।
ମୋ ବିନା ସମସ୍ତ ଅନିତ୍ୟ ।୨୨।
ସତ୍ତ୍ୱର ପ୍ରକାଶକ ନାହିଁ ।
ନିଜକୁ ନିଜେ ପ୍ରକାଶଇ ।।
ଚେତନା ସତ୍ୟ ଯେ ଅଟଇ ।
ପୁଣି ମୁଁ-କାର ବୋଲି କହି ।୨୩।
ଜୀବ ଈଶ୍ୱର ଏହି ଦୁଇ ।
ଶରୀର ମାତ୍ର ଭେଦ ଥାଇ ।।
ସତ୍ତ୍ୱର ସ୍ୱରୂପ ଦୃଷ୍ଟିରେ ।
ଜୀବ ପରମ ଏକାକାରେ ।୨୪।
ଉପାଧି ଗୁଡ଼ିକୁ ବର୍ଜନ ।
କରିଲେ ହୁଏ ଆତ୍ମଜ୍ଞାନ ।।
ଆତ୍ମାରେ ଈଶ୍ୱର ଦେଖିଲେ ।
ଇଶଦର୍ଶନ ଜାଣ ଭଲେ ।୨୫।
ଏକ ଅଦ୍ୱୟ ଆତ୍ମା ଅଟେ।
ଦର୍ଶନ କଲେ ନିଜ ଘଟେ ।।
ତାହାହିଁ ସ୍ୱରୂପ ଦର୍ଶନ ।
ଆତ୍ମନିଷ୍ଠତା ବୋଲି ଜାଣ ।୨୬।
ଜ୍ଞାନ ଅଜ୍ଞାନ ଅତିକ୍ରମି ।
ଚୈତନ୍ୟ ଶୁଦ୍ଧ ଜ୍ଞାନ ଜାଣି ।।
ଏହାର ପରେ ଆର ପୁଣ ।
ଜ୍ଞାତବ୍ୟ କିଛି ନାହିଁ ଜାଣ ।୨୭।
କିପରି ସ୍ୱରୂପ ମୋହର।
କରିଲେ ଏପରି ବିଚାର ।।
ଚୈତନ୍ୟ ଅଜନ୍ମା ଅବ୍ୟୟ ।
ଆତ୍ମାର ହୁଏ ପରିଚୟ।।
ସୁଖରୂପୀ ଆନନ୍ଦପୂର୍ଣ୍ଣ ।
ଆତ୍ମାର ଏପରି ଦର୍ଶନ ।୨୮।
ଏ ସଂସାରେ ବିରଳ ନର
ଦୈବିକ ଗୁଣେ ବଳିଆର
ହୋଇ ଲଭନ୍ତି ଶ୍ରେଷ୍ଠ ସୁଖ
ବନ୍ଧନ ମୋକ୍ଷରୁ ଅତୀତ । ୨୯।
ଅହଂକାରକୁ ଦୂର କରି ।
ମହତ ତପ ଯେ ଆଚରି ।।
ସ୍ୱପ୍ରକାଶରେ ପ୍ରକଟଇ ।
ରମଣ ମହାୠଷି କହି ।୩୦।
ହାତୀ ନିକଟରେ ଦଣ୍ଡାୟମାନ ରମଣ ମହର୍ଷି (ୱିକିମିଡିଆ କମନ୍ସ୍) |
ବି.ଦ୍ର. - ଅନୁବାଦକଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଓଡ଼ିଆ ପଦ୍ୟାନୁବାଦର ସର୍ବସତ୍ତ୍ୱ ସଂରକ୍ଷିତ ।
Very very nice
ReplyDeleteନମସ୍କାର । ଆପଣଙ୍କ ମତାମତ ପାଇଁ ଧନ୍ୟବାଦ ।
Delete